najviac zahliadnutí na YouTube

TOP 10 videí, ktoré majú najviac zhliadnutí na YouTube. Ako ich nájsť?

Dnešný internej je plný rozličných virálnych videí, teda obsahu, ktorý sa z nejakého dôvodu stane extrémne populárnym. Niekedy je to chytľavá pesnička, inokedy je to úplný nezmysel, ktorý sa online priestorom šíri ako požiar v suchom lese. To, čo sa páči ľuďom, ale aj algoritmom najľudnatejších platforiem je niekedy úplne nepochopiteľné.

V prípade YouTube a najsledovanejších videí na tejto platforme to našťastie nie je až také náročné. Dominujú tu pesničky. Detské a najväčšie pop songy. V prípade YouTube je také jednoduché. Stojí za tým aj jeden veľmi kľúčový údaje, a to že až 50% americkej populácie využíva YouTube práve na počúvanie hudby, no a podobný trend bude figurovať aj v ostatných krajinách.

Samozrejme, že na YouTube medzi videami, ktoré majú extrémne veľa pozretí nájdeme aj iné veci ako hudbu, no prvých desať priečok má vo svojej moci.

10 najsledovanejších videí na YouTube v roku 2022

Rebríček desiatky najsledovanejších videí na YouTube začína niekde okolo 4,5 miliárd pozretí, a na prvú pozíciu treba už takmer 10,5 miliardy pozretí. Aspoň tak to vyzerá v apríli 2022. Hoci sa konkrétne čísla budú určite postupom času meniť, videá zastúpené v TOP 10 tak skoro nebudú nahradené.

Výnimkou je Learning Colors – Colorful Eggs on a Farm” od Miroshka TV. Toto video sa náhle stalo súkromným, čo znamená, že na YouTube sa už nedá vyhľadať a dostupné je len pre ľudí, ktorí k nemu majú vyslovene udelený prístup. Čo presne je v pozadí tohto rozhodnutia je otázne.

  1. “Baby Shark Dance” od Pinkfong Kids’Songs & Stories – 10,6 miliárd videní
  2. “Despacito” od Luis Fonsi featuring Daddy Yankee – 7,83 miliárd videní
  3. “Johny Johny Yes Papa” od LooLoo Kids – 6,32 miliárd videní
  4. “Shape of You” od Ed Sheeran – 5,7 miliárd videní
  5. “See You Again” od Wiz Khalifa featuring Charlie Puth – 5,49 miliárd videní
  6. “Bath Song” od Cocomelon – NurseryRhymes – 5,31 miliárd videní
  7. “Phonics Song with Two Words” od ChuChu TV – 4,59 miliárd videní
  8. “Learning Colors – Colorful Eggs on a Farm” od Miroshka TV – 4,56 miliárd videní (súkromné video)
  9. “Uptown Funk” od Mark Ronson featuring Bruno Mars – 4,55 miliárd videní
  10. “Masha and the Bear – Recipe for Disaster” od Get Movies – 4,49 miliárd videní

Ak aktuálne číslo 8, video Learning Colors – Colorful Eggs on a Farm zostane dlhodobo súkromné, tak by sme ho asi už viac nemali uvádzať v rebríčku videí, ktoré majú najviac zhliadnutí na YouTube. Uvidíme, čo prinesie čas, no do TOP 10 by sa potom prehupol PSY – GANGNAM STYLE so 4,41 miliardami videní…

najviac zahliadnutí na YouTube
10 videí, ktoré majú najviac zhliadnutí na YouTube – apríl 2022

Cesta na vrchol nie je vôbec jednoduchá

Ako môžete vidieť na rebríčku vyššie, pri najsledovanejších videách na YouTube sa pohybujeme v sfére miliárd zhliadnutí. Dostať sa tohto miliardového klubu je pre bežného tvorcu obsahu prakticky nemožné. A pri tvorcoch zo Slovenska to platí ešte násobne viac.

V desiatke videí s najväčším počtom videní na YouTube sa nachádzajú samé pesničky. Označiť by sa dali za mega hity, ktoré proste boli veľmi trendy, a to sa prejavilo aj na ich postavení v rámci YouTube. Počuť ich bolo prakticky všade a ľudia ich aktívne vyhľadávali aj online.

Niekedy sa to už stalo aj akýmsi vtipom v online komunitách, tak trochu ako povestný “Rickroll”, no namiesto Never Gonna Give You Up od Ricka Astleyho človek dostal link na Despacito. Inokedy sa ľudia k miliardovým videám vracajú čisto len preto, aby sa pozreli koľko videní majú aktuálne, a tým im opäť o niečo pomôžu.

Pointou je to, že na prvých priečkach sa toho príliš často veľa nemení. Niečo raketovo vystrelí a potom sa tu drží neskutočne dlho. Dosiahnuť miliardy videní proste nie je bežné. Známy Gangnam Style sa napríklad na prvej pozícii držal 1689 dní, čo je 4,6 roka, kým ho z pomyselného trónu zosadilo iné video.

Aktuálna jednotka, hudobné video Baby Shark Dance s viac ako 10 miliardami pozretí svoju pozíciu zaujala v novembri 2020, pričom na YouTube pribudlo 18. júna 2016. Ide o vôbec prvé video, ktoré prekonalo 10-miliardovú hranicu. Podpísalo sa na tom viacero faktorov, no základom je to, že ide o extrémne chytľavý obsah pre deti.

Korene tejto pesničky pritom siahajú omnoho ďalej než do roku 2016, kedy sa na YouTube objavila v najpopulárnejšej verzii. Vznikla ako táborová pesnička prinajmenšom v 20. storočí, pričom sa odhaduje, že bola inšpirovaná ikonickým filmom Čeľuste.

Na YouTube sa prvýkrát dostala v roku 2007, kedy video s názvom “Kleiner Hai” na platformu nahrala Alexandra Müller. Pesnička v tomto podaní sa stala pomerne populárnou, v Nemecku sa prebojovala na 25. miesto hitparády, v Rakúsku dokonca na 21. miesto.

Ďalšia populárna verzia piesne Baby Shark sa na YouTube dostala v roku 2011, kedy ju na platformu nahral detský animátor s prezývkou Johnny Only. Pesničku zvykol spievať účastníkom detských táborov a keď si uvedomil, ako sa im páči, tak sa rozhodol nahrať vlastnú verziu, ktorú potom zverejnil na YouTube.

Pesnička vo svojej podstate teda mala overené a veľmi solídne základy. V tej či onej podobe sa spievala roky a ľuďom sa páčilo. Stačilo jej dať novodobú podobu vhodnú pre deti 21. storočia. Najpopulárnejšia verzia “Baby Shark Dance” už dokonca priamo začína taktami zo Symfonie č. 9 e moll „Z Nového světa“ od Antonina Dvořáka, ktorá je prinajmenšom inšpiráciou pre hlavnú hudbu z filmu Čeľuste.

Okrem toho jej prospel aj celkovo dobrý marketing, sociálne siete či pozícia postupnej online senzácie – video sa stalo virálnym a videnia sa už len sypali. Jedno je jasné, prekonať ho nebude vôbec jednoduché.

Stať sa to samozrejme môže. Pri objeme dnešnej online prevádzky a popularite sociálnych sietí ako TikTok tu môžeme mať nové virálne video, no kým naberie dostatok videní, aby sa dostalo do top 10 najsledovanejších YouTube videí, to proste bude chcieť nejaký ten čas. Hovoríme tu totiž o získaní približne 4,6 miliárd pozretí…

Kde hľadať prehľad najsledovanejších videí na YouTube?

  • Aktuálny prehľad najsledovanejších videí na YouTube zvykne zostavovať analytická spoločnosť Statista. To je moja prvá voľba pri hľadaní najaktuálnejších čísel.
  • Prehľad za predošlá kalendárny rok má na svojej stránke aj YouTube. No pri tom ako rýchlo sa niekedy menia veci v online to nemusí byť úplne najrelevantnejší zdroj.
  • Rovnako tak slovenská Wikipédia. Aj tu nájdete stránku Zoznam najsledovanejších YouTube videí, no v čase písania tohto textu nebola aktualizovaná 9 mesiacov… Verzia tejto stránky v českom jazyku je na to omnoho lepšie a vyzerá byť aktuálna.
  • Pri hľadaní úplne najaktuálnejších dát preto odporúčam pozrieť analýzu Statista a českú Wikipédiu.

Čo sa na YouTube najviac sledovalo v roku 2022?

YouTube už tradične v závere roka 2022 zverejnil prehľad najpopulárnejšieho obsahu za daný rok. Prehľad pod názvom 2022: Year on YouTube nájdete na tomto odkaze –https://www.youtube.com/trends/2022/.

Prehľad toho, čo bolo najobľúbenejšie na YouTube, je rozdelený podľa rôznych krajín a Slovensko ani Európu tu, bohužiaľ nenájdeme. Takže z tohto prehľadu nevieme zistiť čím žil slovenský YouTube, no veľmi ľahko sa dostaneme k prehľadu pre USA. Aspoň niečo, no treba povedať, že rozdiel medzi tým, čo sa sleduje v štátoch a tým, čo máme radi na Slovensku je často priepastný.

Zoznam je rozdelený do piatich kategórií:

  • Trending videá – najpopulárnejšie videá, ktoré boli na YouTube nahrané v roku 2022, nepočítali sa YouTube Short, hudobné videá, trailery či detské videá. Jedno video na jedného tvorcu a hlavné kritérium bol počet pozretí v danej krajine.
  • Najlepšie YouTube Shorts – krátke videá po vzore príbehov z Instagramu. Videá nahraté v roku 2022, kratšie ako 60 sekúnd, nahrané na výšku a vyradené boli hudobné videá, trailery či detské videá. Hlavné kritérium je opäť počet pozretí v danej krajine.
  • Najlepšie pesničky – pesničky, ktoré v roku 20220 debutovali alebo zaznamenali výrazný medziročný rast v počte prehratí. Maximálne dve pesničky od jedného autora.
  • Najlepší tvorcovia videí – podľa počtu získaných odberateľov v roku 2022, vyradení boli umelci, značky, mediálne korporácie a detský obsah.
  • Tvorcovia, ktorí prerazili – nové tváre, ktoré prerazili. Aj v tomto prípade podľa počtu získaných odberateľov počas roka 2022, avšak s tým háčikom, že museli dosiahnuť minimálne 200%-ný medziročný rast v počte odberateľov. Vyradení boli umelci, značky, mediálne korporácie a detský obsah.

Najpopulárnejšie YouTube Shorts za rok 2022

Najpopulárnejšie pesničky na YouTube v roku 2022

Najpopulárnejší tvorcovia na YouTube v roku 2022

Nové tváre, ktoré prerazili na YouTube v roku 2022

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Mohlo by zaujať
Ninja Cat

Ninja Cat: vtip, symbol, maskot

Od vtípku z PowerPointovej prezentácie až po nekorunovaného, no milovaného, maskota programu Windows Insider. Taký je v skratke…