- Technológie občas dokážu dosť potrápiť. Mobil nie je výnimkou.
- Ak sa vám zrazu stratí Messenger, tak riešenie býva jednoduché.
- Aplikácia buď je nainštalovaná, alebo nie je nainštalovaná.
- Takže buď ju treba len nájsť, alebo ju treba znova nainštalovať.
Technika občas zahapruje, to sa samozrejme stáva. Ale na nejaké veľké záhady nie som príliš zvyknutý. Preto, keď niekto za mnou príde a hovorí “stratil sa mi Messenger”, tak sa hneď pýtam, že čo predtým robil. Čo tomu predchádzalo? Odpoveď je väčšinou, že nič. Ja som nič nerobil, zrazu mi zmizol Messenger. Taká tá používateľská klasika…
Z mojich skúseností ale vyplýva, že niečo sa predsa len dialo. V ideálnom svete by sa to nieslo v duchu: “Stratil sa mi Messenger, lebo som niečo poklikal”. Bohužiaľ, nežijeme v ideálnom svete, a tak treba trochu pátrať.
Záhada strateného Messengera má však väčšinou jedno z dvoch rozuzlení – aplikácia bola vymazaná alebo bola odstránená jej ikona z obrazovky mobilu. Proste nie je čo riešiť. Buď je aplikácia v mobile nainštalovaná, alebo nie je. Nejaký prapodivný kvantový stav neexistuje.
Stáva sa to väčšinou menej skúseným používateľom. Proste sa niečo pokliká a Messenger zrazu zmizne. Namiesto toho, aby zvolili možnosť pre odstránenie ikony možno klikli na ponuku Odinštalovať. Kto vie. Proste spravili niečo, čo nečakali. Potom si už ale nevedia rady, lebo sú zvyknutí na to, že aplikácia bola vždy na svojom pevnom mieste. Stane sa.
Opätovná inštalácia aplikácie
Okej, poďme na to. Ak Messenger zmizol z mobilu preto, že bol odinštalovaný, tak riešenie tohto problému je úplne zjavné. Aplikáciu opätovne nainštalujeme z obchodu Google Play. Tu nie je viac čo rozmýšľať.
- Spustíme aplikáciu Obchod Play.
- Klikneme na hornú lištu, na text “Hľadať aplikácie a hry”.
- Napíšeme “messenger” a potvrdíme.
- Dostaneme sa k aplikácii Messenger od Meta Platforms (nové formálne meno spoločnosti Facebook).
- Klikneme na tlačidlo “Inštalovať”.
- Počkáme, kým proces prebehne.
- Klikneme na tlačidlo “Otvoriť” alebo aplikáciu spustíme cez jej ikonu.
- Hotovo.
Ak sa dostaneme k prehľadu aplikácie Messenger v Obchode Play a vidíme, že sa tu nachádza tlačidlo “Otvoriť”, tak vieme, že aplikácia je už nainštalovaná v mobile. Vtedy teda pôjde skôr o situáciu číslo dva – odstránená ikona.
Pozrime sa ešte na jeden scenár. Obchod Play tvrdí, že aplikácia je nainštalovaná, no tá nejde spustiť a nevidíte jej ikonu. Skúste prejsť do Nastavení, nájsť sekciu Aplikácie s prehľadom všetkých nainštalovaných aplikácií. Nájdite ju tu, vymažte dáta, odinštalujte ju. Potom prejdite znova do Obchodu Play, kde by už malo svietiť tlačidlo “Inštalovať”.
Skrytá alebo odstránená ikona aplikácie
Ak sme v Google Play zistili, že aplikácia je už nainštalovaná, tak to znamená, že sa podarilo niekam zapatrošiť jej ikonu. Tú, ktorá mala ešte donedávna svoje miesto na hlavnej obrazovke. Stratil sa mi Messenger sa teda mení na presnejší popis – zmizla mi ikona Messengera. Tak ju poďme nájsť.
- Aplikáciu Messenger potrebujeme nájsť v mobile.
- Buď cez prehľad nainštalovaných aplikácií alebo cez systémové vyhľadávanie.
- Potom ikonu ťahom dostaneme na požadované miesto hlavnej obrazovky.
- Proste na ikone držíme prst, potiahneme úplne doľava alebo doprava a sme na obrazovke.
- Potom už len zvolíme presné miesto, kde ju chceme mať.
- Hotovo.
Mohlo sa stať napríklad aj to, že Messenger bol zoskupený do zložky s ďalšími aplikáciami, a preto ho na prvý pohľad už nevidno. Stále ale platí, že aj v tomto prípade ho nájdete medzi nainštalovanými aplikáciami a ikonu si môžete znova umiestniť kam chcete. Prípadne môžete rozkliknúť všetky “zložky” na obrazovke a Messenger vytiahnuť rovno odtiaľ.
Stratil sa mi Messenger alebo zasiahli rodičia?
Ešte mi napadá jedna vec. Tá pripadá do úvahy skôr pre mladšie ročníky. Možno, že Messenger vo svojom mobile nemôžete nájsť preto, lebo zasiahli rodičia. Napríklad zavedením nejakej formy rodičovskej kontroly, ktorá teraz blokuje prístup a aplikáciu pre vami aktívne skrýva.