Bohužiaľ, ani jedna konzola z rodiny Xbox One nepodporuje žiadnu formu hrania vo virtuálnej realite. Je to škoda, no Microsoft túto sféru nevníma ako dôležitú pre konzolový svet.
Samotný Phil Specner, šéf divízie Xbox, opakovane uvádza, že pri konzolách Xbox nie je virtuálna realita zatiaľ dostatočne dôležitá na to, aby sa jej so svojim tímom aktívne venoval. Otvorene hovorí, že hráči si Xbox s virtuálnou realitou vôbec nespájajú a zo strany zákazníkov neeviduje žiaden výraznejší záujem.
Spencer navyše v rozhovore pre portál Stevivor priblížil dlhodobú filozofiou hernej divízie Microsoftu. Tá hranie hier stavia do pozície spoločenskej činnosti, ktorá ľudí spája, pričom virtuálna realita podľa neho robí úplný opak – ľudí izoluje, pretože hrajú soló uzatvorený do svojho vlastného virtuálneho sveta.
“S virtuálnou realitou mám problém, je izolujúca, no ja hry považujem za spoločenskú vec, ktorá hráčov spája. S tímom reagujeme na to, čo zákazníci požadujú a momentálne nikto nepožaduje virtuálnu realitu. Drvivá väčšina našich zákazníkov vie, že ak chcú zážitky vo virtuálnej realite tak, že na to sú určené iné miesta [PC alebo PlayStation 4]. “
Microsoft navyše dlhodobo zastáva postoj, že najlepším miestom pre dobrý zážitok z hrania vo virtuálnej realite sú práve počítače. Preto sa tomu venuje s platformou Windows Mixed Reality vo svojom systéme Windows 10, hoci značne obmedzene.
Viac-menej si však stojí za tým, že celá technológia okolo virtuálnej reality ešte musí dospieť, predtým, než v obývačkách ponúkne používateľom poriadny zážitok a predaje headsetov i obsahu dosiahnu zaujímavé čísla. Konzoly Xbox a virtuálna realita preto zatiaľ nejdú dokopy.