Packeta: Vyzdvihnutie balíka z boxu. Ako na to?

  • Packeta na Slovensku spopularizovala doručovanie zásielok do výdajných boxov.
  • Funguje to veľmi jednoducho, no napriek tomu stále vyvoláva obavy.
  • Prekážkou je primárne to, že na vyzdvihnutie zásielky zo Z-BOXu je potrebná aplikácia.
  • Netreba sa však obávať. Prebieha to veľmi jednoducho a intuitívne. Ako na to?

Pri online nakupovaní máme spravidla viacero možností doručenia objednaného tovaru. Ešte pred pár rokmi mali snáď absolútny monopol tradičné kuriérske spoločnosti, ktoré doručujú priamo na adresu. Dnes tu ale máme aj ďalšieho veľmi zaujímavého hráča s rozvetvenou ponukou služieb. Na mysli mám spoločnosť Packeta, ktorú sme donedávna mohli poznať pod slovenským názvom Zásielkovňa.

Tá svojimi službami a marketingovou kampaňou na Slovensku spravila takú malú revolúciu v doručovacích službách. Aktuálne ponúka tri spôsoby doručenia: doručenie domov na konkrétnu adresu, doručenie zásielky na výdajné miesto a doručenie zásielky do výdajného boxu Z-BOX. Každá z týchto možností má svoje plusy a mínusy.

Pri klasickom doručení na adresu sa musíte nachádzať na danej adrese, aby ste si očakávanú zásielku mohli prebrať. Plusom je maximálne pohodlie. Nemusíte nikam chodiť, zásielka príde priamo k vám.

Pri doručení na výdajné miesto sa zase musíte vydať do konkrétnej prevádzky, ktorá funguje aj ako výdajné miesto pre Packetu. To znamená, že sem musíte doraziť počas otváracích hodín a svoju zásielku prebrať od pracovníka, ktorý vám ju vydá po zadaní overovacieho kódu – príde cez SMS a e-mail. Výhodou je to, že na vyzdvihnutie zásielky máte štandardne 7 dní. Túto dobu je dokonca možné bezplatne predĺžiť až na 21 dní. Treba na to kontaktovať Packetu a dohodnúť sa.

Doručenie do výdajného boxu

Najväčšiu flexibilitu z môjho pohľadu poskytuje práve tretia možnosť – doručenie do Z-BOXu. V tomto prípade je zásielka uložená do výdajného boxu, ktorý funguje veľmi podobne ako dobre známy AlzaBox. A tejto možnosti sa chcem trošku venovať.

Prebieha to približne takto: kuriér Packety počas dňa zásielku uloží do boxu, vy o tom budete informovaní (cez SMS aj e-mail) a potom si ju môžete vyzdvihnúť kedykoľvek počas 2 kalendárnych dní od termínu doručenia. Aj v tomto prípade je možné dobu predĺžiť, avšak len o jeden ďalší deň. Predĺženie je možné spraviť priamo cez mobilnú aplikáciu. Doručenie zásielky do Z-BOXu má teda tú výhodu, že funguje nonstop. 24 hodín denne, 7 dní v týždni.

Nevýhodou je to, že sa musíte vybrať na miesto, kde je umiestnený vami zvolený Z-BOX – mimochodom, dnes ich je na Slovensku viac ako 1700. Avšak to, že tak môžete urobiť aj počas noci, skorého rána či po poobednej pracovnej zmene, je obrovským benefitom. Na nikoho nečakáte, proste sa tam vyberiete v momente, kedy vám to vyhovuje. Doručenie do Z-BOXu od Packety ale funguje trochu odlišne od spomínaného AlzaBoxu.

Špecifikom je to, že bez mobilnej aplikácie Packeta nepochodíte. Túto mobilnú aplikáciu musíte mať nainštalovanú vo svojom smartfóne, aby vám úložný box Z-BOX vydal vašu zásielku. Nie je tu totiž žiadna možnosť ručného zadania overovacieho kódu či nejakého špeciálneho čísla zásielky. Box nemá žiadnu dotykovú obrazovku či tlačidlá, kde by sa podobné informácie mohli zadávať. Všetko toto sa deje výhradne cez aplikáciu.

Práve toto považujem za dosť veľkú nevýhodou pri doručovaní do výdajného boxu od Packety. Ľudia, ktorí s technológiami príliš nepaktujú s tým proste môžu mať problémy, a tak túto možnosť nebudú využívať. Treba ale povedať, že pre nich veľmi dobre poslúži práve doručenie na výdajné miesto, čo sú bežne trafiky či rôzne obchodíky, kde prebieha ľudský kontakt.

Pre tých, ktorí chcú využiť samoobslužné výdajné boxy neexistuje iná možnosť, než použitie aplikácie Packeta. Tá je bezplatne dostupná na stiahnutie v obchodoch Google Play Store a App Store. Stačí ju nainštalovať a prihlásiť sa do svojho profilu. Potom už len stačí vybrať sa k Z-BOXu so svojim smartfónom a postupovať podľa pokynov. Vyzdvihnutie balíka z boxu Packeta prebieha nejako takto:

Packeta: Vyzdvihnutie balíka z boxu

Celý proces je veľmi jednoduchý a intuitívny. Navyše ním sprevádza mobilná aplikácia Packeta, ako aj návod nalepený priamo na výdajnom boxe.

  • Prídeme na miesto, kde je umiestnený box s našou zásielkou.
  • Na smartfóne zapneme polohové služby – Poloha / GPS.
  • Na smartfóne zapneme Bluetooth.
  • Zapneme aplikáciu Packeta, kde sme prihlásení pod rovnakým telefónnym číslom, aké je uvedené na zásielke. Na prihlásenie do aplikácie Packeta proste použijeme svoje telefónne číslo, na ktoré príde overovací kód. Ten zadáme a sme tam.
  • Aplikácia Packeta sa spojí s výdajným boxom, pri ktorom stojíme. V aplikácii sa zobrazí informácia “Vaša zásielka je pripravená na vyzdvihnutie.”. Klikneme na tlačidlo “Otvoriť schránku”. Prípadne je tu možnosť, že sa schránka po spojení otvorí automaticky.
  • Zobrazí sa obrazovka “Z-BOX je pripravený k vydaniu zásielky”, kde klikneme na tlačidlo “Otvoriť Z-BOX”.
  • V tom momente sa otvoria dvierka na niektorej zo schránok výdajného boxu, odkiaľ si vezmeme svoj balíček. Otvorenie počuť, dobre vidieť a aj samotná aplikácia ukazuje, ktorý “šuplík” je ten správny.
  • Po vybratí zásielky sa zobrazí obrazovka “Zásielka vybratá zo schránky”, kde klikneme na tlačidlo “Ukončiť vyzdvihovanie”. Prípadne počkáme 2 minúty a obrazovka sa sama ukončiť. Tieto dve minúty je ešte možné využiť na to, aby sme schránku opätovne otvorili, ak by sme si chceli napríklad overiť, že sme nič nezabudli dnu.
  • Hotovo. Odchádzame so zásielkou.

Oficiálny návod na vyzdvihnutie zásielky zo Z-BOXu

Tento spomínaný návod nájdete nalepený na každom výdajnom boxe. Popisuje postup pre vyzdvihnutie, ale aj pre pre podanie zásielky.

Packeta vyzdvihnutie zásielky z boxu.

Vyzdvihnutie balíka z Packeta Z-BOXu: Potrebujem mobilné dáta?

Packeta niekedy informuje, že na vyzdvihnutie balíka zo Z-BOXu je potrebné aj aktívne internetové pripojenie, teda mobilné dáta. Z mojich doterajších skúseností ale musím povedať, že nič také som veru nepotreboval. Zapnutý Bluetooth a Poloha úplne stačili na to, aby sa aplikácia spojila s boxom a ten mi vydal očakávaný balík.

Fungovalo mi to tak v decembri 2022, ale aj nedávno začiatkom marca 2023. Samozrejme, že negarantujem :). V obidvoch prípadoch ale e-mail s predmetom “Zásielka je pripravená na vyzdvihnutie” jasne uvádzal, že pre vyzdvihnutie zásielky je potrebné mať:

  • nainštalovanú aktuálnu verziu aplikácie Packeta,
  • zapnutý Bluetooth,
  • zapnuté polohové služby (GPS),
  • prihlásenú aplikáciu pod rovnakým telefónnym číslom, aké je uvedené na zásielke.

Mobilné dáta neboli spomenuté nikde pri doručení zásielky, no na webe Packety na túto informáciu narazíte… V každom prípade, vyzdvihnutie balíka z Packeta boxu je jednoduché, len na to potrebujete mať tú spomínanú aplikáciu. To je základ, bez ktorého sa nepohnete ďalej. Akékoľvek obavy ale nie sú vôbec na mieste…

Z-BOX Packeta na benzínkach Slovnaft

Výdajné boxy Packety sa začínajú objavovať aj priamo na čerpacích staniciach v sieti Slovnaft, ktorá o tom informovala koncom júla 2023. Služba bola spočiatku spustená na 16 čerpacích staniciach po celom Slovensku, pričom sa má postupne rozširovať.

Zoznam čerpacích staníc Slovnaft so Z-BOXmi Packeta nájdete aj na oficiálnom webe Slovnaftu. Prehľad by mal byť postupne aktualizovaný v súlade s pribúdajúcimi samoobslužnými boxmi. Nižšie uvádzam prvotných 16 lokalít, na ktorých spolupráca Packety a Slovnaftu odštartovala:

  • Banská Bystrica – Partizánska
  • Banská Bystrica – Rudlovská
  • Bratislava – Dúbravka II.
  • Bratislava – Dvory IV.
  • Bratislava – Podunajské Biskupice II.
  • Bratislava – Viedenská cesta
  • Dunajská Lužná
  • Kežmarok- Nižná Brána
  • Košice – Luník
  • Nitra – Baničova
  • Nitra – Chrenová
  • Piešťany – Bratislavská
  • Poprad – Moyzesova
  • Považská Bystrica – Slovenských partizánov
  • Trnava – Bratislavská
  • Trnava – Bučianska cesta
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Mohlo by zaujať