Online nákup lístkov na vlak: Portál ZSSK má netradičnú chybu

Online nákup lístkov na vlak ZSSK je jednou z vecí, ktorá veľmi efektívne zjednodušuje starosti okolo cestovania. Namiesto toho, aby sme si lístky na vlak museli kupovať osobne na stanici, stačí si sadnúť k počítaču a všetko vyklikať cez webový prehliadač. Veľmi pohodlná vec. Hoci online systém Železničnej spoločnosti Slovensko pre nákup lístkov funguje v drvivej väčšine prípadov bezproblémovo, obsahuje aj jednu veľmi nepríjemnú chybu.

Zjednodušene povedané, pri vyhľadávaní spojov ponúka aj nákup lístkov, ktoré sa reálne nedajú kúpiť. Všetko vyzerá príkladne až do momentu, kedy sa dostanete k sekcii “Voľba cestujúcich. Vtedy sa namiesto ďalšieho očakávaného výberu miestenky či platobného spôsobu zobrazí všeobecná a prakticky nič nehovoriaca chybová hláška “Pre zvolenú kombináciu nie je možný nákup lístka online”. Prečo k tomu došlo, a čo s tým robiť?

Dve možné príčiny

Spomínané chybové hlásenie odporúča, aby ste kontaktovali zákaznícku linku, kde vám však s najväčšou pravdepodobnosťou nebudú schopní poradiť a odporučia vám, aby ste na informácie poslali e-mail s popisom chyby a priloženým screenshotom. Odtiaľ by už, po krátkej výmene e-mailov, mohlo prísť riešenie.

Na základe toho, čo sa mi podarilo zistiť môžu byť príčinou chybového hlásenia “Pre zvolenú kombináciu nie je možný nákup lístka online” dve veci. Tou prvou je to, že online systém pre kúpu lístka umožňuje nákup cestovných dokladov na spojenie maximálne štyroch vlakov. Ak by ste pre absolvovanie cesty museli využiť päť a viac vlakov, online nákup možný nie je. Namiesto toho sa vám zobrazí spomínané chybové hlásenie, ktoré nič také nevysvetľuje.

Druhou príčinou, ktorá je pravdepodobnejšia, je to, že ide o nákup medzinárodných cestovných dokladov. Napríklad aj do Českej republiky. Cez e-shop ZSSK momentálne nie je možné zakúpiť lístky na úplne všetky spoje v rámci medzinárodnej dopravy. Pravdepodobne ste teda natrafili na jeden z takých vlakov, pre ktoré to zatiaľ nie je možné spraviť. Je ich pomerne málo, no náhoda je blbec.

Online systému ZSSK proste chýba mechanizmus na overovanie reálnej možnosti zakúpenia cestovných lístkov. Zobrazí úplne všetky spoje, a to aj s tlačidlom “Kúpiť lístok”, bez ohľadu na to, či sa to spraviť dá alebo nie. Samo o sebe je to dosť otravný problém, no horšie je to, že dochádza k zobrazovaniu hlásenia, ktoré nič nevysvetlí. Na základe mojich skúseností sa môže objaviť aj ďalšia, ešte menej prezrádzajúca chyba – “Nastala neočakávaná udalosť”.

Zákazník preto zostáva zmätený a nevie, čo presne sa stalo. Hlásenie “Pre zvolenú kombináciu nie je možný nákup lístka online” totiž evokuje dočasný technický problém alebo skutočnosť, že lístok na niektorý spoj je vypredaný. No realita je úplne iná.

Možné riešenia

Našťastie existujú rýchle riešenia celého problému. Ak je príčinou to, že chcete kúpiť lístok na trasu, kde je veľa prestupov (5+ vlakov), tak to môžete vyriešiť tým, že si cestu rozkúskujete na menšie úseky. Aby ste proste naraz kupovali lístok maximálne na 4 vlaky.

V prípade druhej príčiny je to trochu iné. Cez portál Železničnej spoločnosti Slovensko si takýto lístok na medzinárodný vlak nekúpite. Riešim je využitie online portálu toho prepravcu, do ktorého pôsobnosti spadá požadovaný vlak. Napríklad ak cestujete do Čiech, tak pôjde o portál cd.cz pre České dráhy. Zakúpiť si tam väčšinou môžete lístok na celú požadovanú trasu, vrátane prestupov.

Ďakujem za tip.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Mohlo by zaujať