- ASUS partnerom predstavil novú stratégiu pre región EMEA.
- Intenzívne sa zameria na segment firemných počítačov.
- Firemný segment predstavuje dôležitú časť celého IT trhu.
- Každoročne naň pripadajú predaje v objeme 200 miliónov zariadení.
ASUS na konferencii ASUS Commercial Business Summit oznámil obchodné plány a ciele vo firemnom segmente pre región EMEA (Európa, Stredný východ a Afrika). Pre ASUS išlo o prvé medzinárodné partnerské podujatie tohto druhu.
Firemný segment si nemôže nechať ujsť
Firemný segment je dôležitou súčasťou počítačového priemyslu na celom svete s predajmi zariadení, ktoré dosahujú v priemere 200 miliónov kusov ročne. ASUS preto začína novú kapitolu svojej viac ako 30-ročnej histórie a vstupuje do firemného segmentu s veľkými ambíciami poskytovať tie najlepšie biznisové produkty a riešenia vo svojej triede.
Špecializovaná divízia ASUS Business je po dvoch rokoch príprav a pôsobenia na vybraných trhoch pripravená rozšíriť svoj záber. V roku 2022 začne vo viac ako 40 krajinách regiónu EMEA dodávať kompletné portfólio pre zákazníkov z firemného segmentu. Okrem samotných zariadení pôjde aj o služby a softvérové riešenia.
„Dosiahli sme svetové úspechy na trhu so spotrebiteľskými počítačmi a teraz sa snažíme expandovať a dosiahnuť viac v segmente firemných počítačov. Preto by sme radi predstavili ASUS Business, naše komplexné riešenie pre biznisových zákazníkov, ktoré pozostáva zo širokého portfólia produktov, ľahko použiteľného softvéru na zefektívnenie obchodných operácií a všestrannej podpory.“
Madeleine Hung, generálna manažérka ASUS pre západné EMEA trhy
ASUS počas konferencie ASUS Commercial Business Summit svoje produkty demonštroval v ôsmich interaktívnych zážitkových zónach, takže si hostia mohli vyskúšať, ako funguje ekosystém v praxi.
Pre približnú predstavu, prezentované témy zahŕňali hybridné pracovné prostredie, vzdelávanie, hotelierstvo, obchody, inžinierske kancelárie či počítačové laboratóriá.
Ponúkať chce to, čo podnikatelia potrebujú
Ako už bolo spomenuté, ASUS po segmente spotrebiteľských počítačov vstupuje do firemného sveta – B2B segment. Nakoľko ide o diametrálne odlišný typ zákazníka, prispôsobená tomu musí byť, aspoň čiastočne, aj ponuka.
ASUS uvádza, že pri nových produktoch prihliada na kľúčové hodnoty, ktoré sú pre podnikateľov a majiteľov firiem podstatné, a na ich základe vytvoril portfólio firemných produktov na rok 2022.
Ako tri hlavné piliere uvádza dôveryhodnosť, vysokú profesionalitu a dôraz na efektivitu práce. Stelesnením tejto trojičky majú byť nové biznisové notebooky radu ExpertBook.
Vrcholom celého konceptu je vlajková loď, ExpertBook B9 – najľahší 14-palcový biznisový notebook s hmotnosťou iba 880 gramov a hrúbkou 15 mm. Tento kúsok je jedným z prvých “majstrovských diel radu ASUS Business” a prezentuje “neuveriteľnú kombináciu technológie a maximálnej prenosnosti”.
Portfólio biznis produktov sa vo všeobecnosti bude zameriavať na potreby segmentov, ako sú malé a stredné podniky, vzdelávanie, zdravotníctvo, hotelierstvo, výroba a tvorcovia obsahu.
Budovanie mena a získavanie klientov
ASUS Business sa okrem vývoja produktov a služieb sústredí aj na prepojenie svojich marketingových a predajných aktivít. Dôrazom bude zvyšovanie povedomia o značke, snaha o získanie vedúceho postavenia, zapojenie partnerov a získavanie potenciálnych zákazníkov.
Pripravuje na to špeciálnu kampaň ASUS Expert. Tá odštartuje neskôr v roku 2022 a poskytne zmysluplný nástroj, ktorý pomôže partnerom rozvíjať biznis v segmente malých a stredných podnikov.