Ak používate Word, Excel či PowerPoint, tak ste si asi všimli, že pri každom zapnutím týchto aplikácií vás privíta akási úvodná obrazovka.
Namiesto toho, aby ste sa dostali priamo do rozhrania pre prácu s dokumentom, musíte absolvovať dodatočný krok, kedy takpovediac potvrdíte, že vašim cieľom je vytvorenie nového súboru.
Pre niektorých používateľov to môže byť vcelku užitočné. Z úvodnej obrazovky si totiž môžu vybrať rôzne predpripravené rozloženia pre nový dokument.
Väčšina z nás ale chce siahnuť po úplnom základe, a vtedy je úvodná obrazovka len zbytočným krokom navyše.
Inak povedané, radi by sme sa jej zbavili a po spustení aplikácií z balíka Microsoft Office sa vždy dostali priamo k práci s čistým dokumentom.
Práve to sa dá, minimálne od verzie Microsoft Office 2016, dosiahnuť miernou úpravou nastavení. Proste aplikáciám Word, Excel či PowerPoint natvrdo poviete, že sa majú spúšťať priamo v rozhraní pre vytváranie nového dokumentu.
Ako aplikácie Office zapínať vždy v novom dokumente
Ak sa chcete zbaviť úvodnej obrazovky v aplikáciách z balíka Microsoft Office, tak si upravte nasledovné nastavenia.
- Spustite požadovanú aplikáciu – Word, Excel či PowerPoint,
- Vytvorte nový dokument.
- Kliknite na ponuku “File/Súbor”.
- Zvoľte možnosť “Options/Nastavenia”.
- Dostanete sa do sekcie “General/Všeobecné”.
- Nájdite sekciu “Star up options/Možnosti spustenia”.
- Odškrtnite tam možnosť “Show the Start screen…”/Zobrazenie domovskej obrazovky pri spustení tejto aplikácie”.
- Zmenu potvrďte kliknutím na tlačidlo “OK”.
Po vykonaní tejto úpravy sa konkréta aplikácia z balíka Microsoft Office bude spúšťať rovno v novom dokumente. Úvodná obrazovka bude automaticky preskočená. Postup sa vzťahuje vždy na konkrétnu aplikáciu (Word, Excel či PowerPoint), preto ho musíte opakovať.
V situáciach, kedy chcete po vykonaní tejto zmeny pristupovať k šablónam, siahnite po sekcii “File/Súbor”.