V časoch kedy sa čoraz častejšie stretávame s videokonferenciami a zdieľaním obrazovky príde vhod malý tip ako skryť obsah pracovnej plochy.
Počas zdieľania obrazovky totiž úplne bežne prepíname medzi aplikáciami a zavítať môžeme aj na pracovnú plochu. Nie každý však musí vedieť aké ikony a zložky tam máme umiestnené.
Jedným z riešení je upratanie pracovnej plochy ešte predtým, než sa pustíme do zdieľania obrazovky. Najjednoduchšie je vytvoriť novú zložku a všetok, alebo aspoň vybraný obsah, z plochy tam presunúť.
Alternatívou je využitie možnosti pre skrytie obsahu pracovnej plochy, ktorú ponúka priamo Windows. Výhodou v porovnaní so spomenutým “uprataním” je to, že žiadnu ikon ani zložku nemusíme presúvať. Všetky zostanú na svojom mieste, akurát ich na nevyhnutný čas nebude vidno.
Okrem spomínaného zdieľania obrazovky sa skrytie obsahu pracovnej plochy môže hodiť aj pri vytváraní screenshotov či pri nahrávaní inštruktážnych videí. Skvelé na tom všetkom je to, že ide o rýchle a dočasné riešenie.
Ikony a súbory na potrebný čas skryjeme, a potom ich opäť zobrazíme. Všetko je otázkou niekoľkých rýchlych kliknutí.
- Na voľnom mieste pracovnej plochy klikneme pravým tlačidlo myši.
- Zobrazí sa kontextová ponuka.
- Prejdeme v nej na možnosť “Zobraziť”.
- Z ponúkaných možností klikneme na “Zobraziť ikony na pracovnej ploche”.
- Hotovo.
Rovnakým spôsobom potom obsah pracovnej plochy zobrazíme.