V časoch, keď mobilný Windows slobodne dýchal a medzi fanúšikmi ešte panovala celkom vrava a relatívne dobrá nálada, sa do osudia svoj kúsok rozhodla prihodiť aj spoločnosť Acer. Na trh sa tak dostala vlajková loď Acer Liquid Jade Primo, čo bol v tých časoch pre windowsákov vcelku zaujímavý kúsok.
Zhoda šťastných náhod a dobré kontakty sa postarali o to, že tento smartfón sa dostal aj do mojich rúk. Viac než technické aspekty či podpora funkcie Continuum, čo vtedy bola nepochybne veľká vec, ma zaujalo produktové označenie.
Prečo marketingové oddelenie zvolilo názov Jade? Aké veľkolepé pozadie sa za týmto názvom môže skrývať? Táto záhada mi nedala spávať a jej rozlúštenie mi trvalo dlhšie, než by som si bol ochotný priznať.
Na stopu ma priviedol dlho sa tradujúci vtip o technicky zdatnom chlapíkovi, na ktorého sa so žiadosťou o pomoc obráti kamarát s haprujúcim notebookom. Ide o dobrého kamarát, takže pomoc mu nechce odoprieť, no ešte predtým, než sa všetko odsúhlasí, rozhodne sa zistiť si podrobnosti. Na rad prichádza povinná otázka: Aký notebook to vlastne máš, čo je to za značku? Na čo nasleduje pohotová odpoveď: Je to značka dy!
Technicky zdatný chlapík, ktorému rukami prešlo už xy notebookov začne rozmýšľať: Doparoma, veď taká značka neexistuje! Až keď mu zúfalý kamarát zasiela fotku, nastáva veľké odhalenie… Logo bolo hore nohami a tajomná značka prislúcha dobre známemu HP.
Možno, že aj tento úsmevný omyl bol popudom, ktorý spoločnosť HP viedol k tomu, že v roku 2016 predstavila nové logo pre svoje zariadenia.
Po tomto krátkom príbehu je už asi jasné, že prípad Acer-Jade pochádza z rovnakého súdka. Keď si totiž človek otočil spomínaný smartfón Acer Jade Primo hore nohami, zistil, ktorá bije. To, čo bolo v prípade HP terčom posmechu, Acer využil priamo vo svoj prospech.
Nesmiem opomenúť ďalšieho nepochopeného velikána. V bazároch a poradniach sa z času na čas zvykne objaviť informácia o nejakom tom zariadení značky SNSV, ktorú tiež nikto nepozná, a pritom je tu s nami už roky-rokúce. Je to ASUS, ktorý sa postavil na hlavu…
Aby som tento text nenechal len ako takú suchu ukážku toho, akými hlúposťami sa niekedy človek dokáže zaoberať, upozorním, že prináša aj ponaučenie. A to znie: Pohľad na veci z iného uhla prináša prekvapivé výsledky, no ako poukazuje prípad neznámej-známej značky dy, nie vždy musia byť správne.