Dnes ráno ma v e-mailovej schránke čakalo nepríjemné prekvapenie. PayPal v noci rozposielal informácie o nových podmienkach, ktoré zavedie k 16. decembru 2020.
Medzi nimi sa okrem iného nachádza nový “poplatok za neaktivitu” vo výške 12€. Naúčtovaný vám bude v prípade, ak máte vytvorené konto PayPal do ktorého ste sa neprihlásili počas obdobia 12 mesiacov. Prípadne ak ste nevykonali inú aktivitu.
“Ak je váš účet PayPal neaktívny po dobu najmenej 12 po sebe nasledujúcich mesiacov, môžeme vám účtovať ročný poplatok za neaktivitu. Pojem „neaktívny“ znamená, že ste sa neprihlásili do svojho účtu PayPal ani ste inak nepoužili svoj účet PayPal na posielanie, prijímanie alebo výber peňazí.“
Ako som si overil cez zákaznícku podporu, tento poplatok sa vzťahuje len na účty, ktoré disponujú nejakým finančným zostatkom. V prípade, že na konte máte menej než uvedených 12€, prípade o všetok tento zostatok.
Mojou trochu iracionálnou obavou, no žijeme v časoch v akých žijeme, bolo, že PayPal bude 12€ vymáhať od všetkých neaktívnych používateľov. A teda aj v prípade, že na konte svieti 0.00€, čo by efektívne znamenalo, že človek pôjde do mínusu. Kontaktné údaje PayPal má, tak prečo by do toho nešiel…
Ako však píšem, išlo o neopodstatnenú obavu. V podrobných podmienkach aktualizovaných o najnovšie zmeny nájdeme upresnenie k poplatku za neaktivitu:
“Poplatok za neaktivitu sa bude účtovať podľa toho, ktorá z nasledujúcich hodnôt je nižšia: poplatok uvedený nižšie (12€) alebo zostávajúci zostatok na vašom účte. “
V momente, kedy na účte svieti nula, je zostatok nižší ako uvedený poplatok vo výške 12€, takže vtedy sa vlastne nič nestane. Pre istotu som si to však overil a podpora mi to potvrdila. Poplatok sa vzťahuje len na neaktívne účty (12 mesiacov), ktoré majú na konto nejaké finančné prostriedky.
“Thank you for contacting PayPal regarding (inactivity charge.) I would like to reassure you that it applies only to accounts that have funds on balance and have not been active for 12 months.”
Napriek tomu všetkému ma správa o zavedení poplatku celkom vytočila. Išlo o ďalšiu zbytočnú vec, ktorú som musel riešiť lebo by mi to behalo po rozume celý deň. Rovno som sa rozhodol, že účet si zruším. Nemusíte to robiť, no ak ste na tom podobne ako ja, dokážete to vykonať veľmi jednoducho.
Ako zrušiť PayPal účet?
- Na oficiálnej stránke PayPal sa prihláste do svojho účtu.
- V prípade potreby sa prekliknite na základný prehľad svojho účtu.
- V ľavom stĺpci nájdete odkaz “Zrušiť účet”.
- Na ten kliknite.
- Zrušenie účtu potvrdte kliknutím na tlačidlo “Zrušiť účet”.
- Hotovo.
V prípade, že na účte máte nejaké finančné prostriedky, budete ich musieť vybrať, prípadne iným spôsobom využiť.
Ešte jedna informácia na záver. Ak ste svoje heslo zabudli, viete si ho obnoviť veľmi jednoducho zaslaním kódu na príslušný e-mail spojený s účtom alebo na telefónne číslo, ktoré ste si tu pridali.