Konzoly rodiny Xbox One a Xbox Series sa v novembri dočkajú nového, čiastočne prepracovaného, rozhrania. O základné informácie sa dnes Microsoft podelil prostredníctvom oficiálneho blogu.
V podstate sa pridŕža starých dobre známych prvkov, akurát všetko upravuje tak, aby zrýchlil načítavanie a zlepšil celkový používateľský zážitok. Ide o rovnaký dizajnový jazyk a vlastne aj cieľ, ktoré Microsoft prezentoval pri predstavení nového obchodu Xbox Store. Aj tu bolo cieľom všetko sprehľadniť a urýchliť.
Počítať treba aj s určitými vizuálnymi úpravami, no nepôjde o tak dramatické zmeny, že by sme systémové rozhranie pre konzoly mali zrazu problém spoznať. Práve naopak, všetko síce bude pôsobiť uhladenejšie, no známo. Jednou z badateľných zmien sú napríklad zaoblené okraje jednotlivých prvkov, nové animácie či súdržné medzery.
Text má byť ľahšie čitateľný, prvky rozhranie ľahko zrozumiteľné a vykonávanie jednotlivých úkonom má byť rýchlejšie. Týmto štýlom Microsoft prezentuje filozofiu stojacu v pozadí aktuálneho redizajnu naprieč herným ekosystémom. Zverejnených bolo aj niekoľko zaujímavých čísel:
- Hlavná obrazovka “Home” sa má načítavať o 50% rýchlejšie pri zapnutí konzoly a o 33% rýchlejšie pri návrate zo spustených hier.
- Rôzne časti nového prostredia majú využívať o 40% menej pamäte než súčasná verzia. Má ísť napríklad o digitálny obchod, prostredie Guide či domovskú obrazovku.
- Hardvérové nároky systému boli znížené, aby viac zostalo pre hry.
Microsoft súčasne potvrdil, že pripravovaná je aj nová verzia mobilnej aplikácie Xbox s upraveným rozhraním. Potvrdil tým zákulisné informácie zo začiatku júna 2020. Spomína niekoľko základných vylepšení, no stručne povedané sa to celé točí okolo lepšieho prepojenie smartfónu a konzoly pre zdieľanie obsahu a komunikáciu.
Z toho, akým štýlom sú novinky prezentované, je jasné, že Microsoft sa snaží o ešte užšie prepojenie svojho herného ekosystému – PC, konzoly, smartfón, aplikácie Xbox a Xbox Game Pass.